LA
AL |
**DAVID CHERUBIM**
**ALKEMIJA U TEORIJI** Čini
što ti je Volja je sav zakon.
Alkemija
se naziva Kraljevskom Umjetnošću (Ars Regia). Postoje tri osnovna tipa
ove umjetnosti. Pretvorbena Alkemija – vanjski Rad, Mistična Alkemija –
Unutarnji Rad, i Seksualna Alkemija koja na određeni način, i nakon
određenog vremena, u sebi sadrži prethodna dva tipa. Pretvorbena
Alkemija je posvećena stvaranju “vanjskog zlata” materijalnog
blještavila, dok se Mistična Alkemija bavi stvaranjem “unutarnjeg zlata”
duhovnog blještavila. U oba slučaja, stvarni objekt Velikog Djela je
jedan: stvaranje Kamena Mudraca. Sa tim kamenom Alkemičar izvodi svoje
transmutacije, bilo da su one duhovne ili materijalne prirode. U svojoj
biti, Pretvorbena Alkemija je umijeće pretvaranja osnovnih metala u
zlato. Za postignuće uspjeha u ovom materijalnom obliku Alkemije, kada
je kombiniran sa mističnim aspektom, kaže se da predstavlja vanjski znak
postignuća unutarnjeg rada Duhovne Transformacije; to je zapravo, jedino
opravdanje za postojanje ove grane Alkemije u Svijetu Magike. Zlato je
materijalni simbol duhovne stvarnosti, poistovjećeno sa Svijetlom Sunca.
Zlato je savršeni metal svih metala, najviši oblik u mineralnom
kraljevstvu. Zapravo ono je Alpha i Omega mineralnog kraljevstva. U
filozofiji Alkemije se tvrdi da su svi temeljni metali samo određeni
stupnjevi nesavršenosti zlata, i da je svim metalima od Prirode
predodređeno da postanu Savršeno Zlato Sunca. Osnovni metali su samo
slučajni fenomen koji je u Prirodi nastao zahvaljujući neadekvatnom
okruženju. Alkemičar pokušava ukloniti iz svih osnovnih metala njihove
nezakonite nesavršenosti ili temeljne karakteristike i dovesti ih u
njihovo prirodno i istinsko stanje prirodnog reda i zakona, i
transmutirati ih u Živo Zlato Sunca. Na pitanje da li Alkemičar zaista
može pretvoriti temeljne metale u Zlato, ja jedino mogu iskreno
odgovoriti da ne znam. Nikada nisam bio svjedokom takvog događaja, niti
sam ikada pokušao izvesti tu vrstu alkemijske operacije, barem ne u ovoj
inkarnaciji. Moje osnovno opravdanje zbog kojeg sam se prihvatio pisanja
o ovoj grani Alkemije jeste to, da je ovaj materijalni oblik Alkemije
savršena simbolička predstava njenog duhovnog i psihološkog aspekta.
Zapravo, mnogi autoriteti na polju Alkemije niječu vjerodostojnost
Pretvorbene Alkemije, i tvrde da je ona samo simbolički prikaz unutarnje
operacije koja je po svojoj prirodi duhovna i psihološka. To većini od
vas može izgledati kao sasvim suvisla i istinita tvrdnja, ali sa
stanovišta znanstvenog i magičkog pogleda na svijet, bio bi čisti čin
ludosti odbaciti mogućnost transformacije osnovnih metala u zlato. Taj
stav potvrđuje Eliphas Levi, slavni Francuski Magičar iz 19. st., za
koga je Crowley tvrdio da je njegova prethodna inkarnacija, sljedećim
riječima: “Da, zlato može biti učinjeno stvarnim i materijalnim,
upotrebom Kamena Mudraca.” Povijest u potpunosti podržava mogućnost ovog
fenomena. Ne možemo zanemariti iskustva iz prošlosti onih osoba koje su
u tom Djelu uspjele, ili su bile njegovim svjedokom. Za primjer
razmotrimo izjavu Johanna van Helmonta belgijskog fizičara i kemičara
koji je stvorio riječ “gas” iz grčke riječi “kaos”. On tvrdi da je izveo
stvarnu transmutaciju Merkurija (žive) u zlato, i taj događaj je
zabilježio i objavio u svome djelu “Vrt Medicine”. Jednog dana 1618
godine, ovog znanstvenika je posjetio neočekivani stranac koji mu je dao
nekoliko granula nekog pudera ili praha. O ovom puderu van Helmont je
zabilježio: “ Vidio sam i u ruci držao Kamen Mudraca. To je bio prah
žute boje poput šafrana, vrlo težak, i svjetlucao se poput krhotina
stakla”. Van Helmont je također zabilježio da je strančeva namjera bila
da “uvjeri u postojanje Kamena Mudraca nekog slavnog znanstvenika čiji
je znanstveni rad bio cijenjen u njegovoj zemlji”. Van Helmont je u
potpunosti bio uvjeren u vjerodostojnost operacija Pretvorbene Alkemije,
nakon što je uspješno izvršio transmutaciju prahom koji mu je bio dan.
Treba napomenuti da je prije toga događaja ovaj znanstvenik poricao bilo
kakvu mogućnost postojanja takvog fenomena. Razmotrimo sada izjave
Helvetiussa (Johanna Friedricha Schweitzera), fizičara u službi Princa
od Naranđe, koji je bio opaki protivnik Alkemije. 27 – og Septembra
1666 godine predstavio mu se stranac koji je kod sebe imao malu kutijicu
od slonovače, u kojoj se je nalazio prah boje svijetlog, blijedog
sumpora. O tome prahu stranac je rekao: “ Vidite ovaj prah? Pa gospodine,
ovdje se nalazi dovoljna količina Kamena Mudraca da pretvori 4000 funti
olova u zlato.” Taj stranac nije dao Helvetiusu niti malo praha, niti je
izveo pretvorbu sa njim, ali je pokazao Helvetiusu nešto zlata za koje
je rekao da je rezultat pretvorbe koju je izveo izvjesni Adept.
Helvetius nije bio pretjerano uvjeren strančevim iskazom i zahtjevao je
demonstraciju. Stranac je odbio njegov zahtjev, ali je rekao da će
tražiti dopuštenje od Adepta, te ako ga dobije da će se vratiti za tri
tjedna. Treba još reći da je Helvetius uspio “spremiti” nekoliko granula
ovog praha ispod svoga nokta, ali sa njima nije ništa postigao. Kada se
je nakon tri tjedna stranac vratio, Helvetius mu je priznao svoje “nedjelo”.
Stranac se na to nasmijao i rekao da je za postizanje pretvorbe potrebno
da prah bude spremljen u grumenu voska, ili u komadu papira, kako bi bio
zaštićen od isparenja koja izranjaju iz temeljnog metala, jer inače ta
isparenja prahu oduzimaju moć transformacije. Kratko nakon toga stranac
je otišao govoreći da će se vratiti idući dan. Sljedećeg dana nije se
pojavio. Zbog navaljivanja i nestrpljivosti svoje žene, Helvetius je
pokušao izvesti pretvorbu bez strančeve pomoći, i na svoje veliko
iznenađenje, uspio je u tome! Prvo je izveo pretvorbu nad starom olovnom
sviralom koju je prvo stavio u topioničku posudu iznad vatre. Kada se je
olovna svirala rastopila, njegova žena je bacila prah koji se nalazio u
grumenu voska na rastopljenu olovnu masu, i nakon 15 minuta olovo se je
uspješno pretvorilo u zlato. Nakon ovog događaja postala je opće poznata
činjenica, da se pretvorba može uspješno izvesti pod preciznim
znanstvenim nadgledanjem u službenim laboratorijima.
Tvrdi se
da je slavni Alkemičar Eirenaeus Philatheus bio stranac koji se je
pojavio pred van Helmontom 1618 godine, pred njegovim laboratorijem u
Vilvordu, i da je on onaj koji je posjetio Helvetiusa 1666 godine u Hagu
pored Amsterdama. Neki vjeruju da je njegovo pravo ime bilo Thomas
Vaughan. U svakom slučaju je poznato da je Vaughan umro 1666 godine, i
da se je te iste godine Philalethes pojavio u Amsterdamu nakon dugo
godina putovanja, te da je tom prilikom dao Jean Lange svoju knjigu
“Otvorena Vrata Kraljeve Tajne Palače” da je prevede na latinski.
Gospodin Isac Newton, otac Klasične Fizike, primio je tu knjigu ka
svojem srcu i proučavao je više od 20 godina. Ovaj Alkemičar također je
bio visoko cijenjen od strane Roberta Boyla, čuvenog Britanskog Fizičara
i Kemičara koji je izrekao zakon o tlaku plinova i koji je otkrio ulogu
koju igra kisik u kemijskom procesu sagorijevanja. Boyle je također
financirao izdavanje Newtonovih “Principia”, i nazvan je ocem moderne
Kemije i glasnikom “Znanstvene Metode”. Boyle je bio zaljubljenik u
Alkemiju, ali uvijek i skeptik u srcu, ipak je pokušao izvesti pretvorbu
osnovnih metala u zlato, ali bez uspjeha, i tu je činjenicu priznao 1661
godine u svojoj važnoj raspravi “Skeptični Kemičar”. A sada, osvrnimo se
na neslavnog Gospodina Edwarda Kellya, čije je pravo ime bilo Talbot.
Gospodin Aleister Crowley tvrdio je da je u prošlom životu bio Talbot.
Talbot je rođen u Worcesteru, u Engleskoj, 1555 g. Nakon što je
prekršivši zakon ostao bez ušiju, preselio se iz Worcestera u Wales,
gdje je za jednu funtu sterlinga kupio alkemijski rukopis i dva oblika
praha, jedan bijeli i jedan crveni; to je kupio od čovjeka koji je sve
to uzeo iz grobnice jednog Katoličkog Biskupa. Pošto je bio nesposoban
da razumije rukopis, tajno se je vratio u London kako bi stupio u
kontakt sa astrologom Dr. John Deeom, osobom koja je bila sposobna da
dešifrira rukopis; i uz pomoć tog rukopisa uspjeli su izvesti
transformaciju. Ovaj događaj je rezultirao u razvoju izrazito čudnog
odnosa između Kellya i Deea, koji je ostavio još čudniji otisak u
povijesti. Kelly ni na koji način nije bio skroman čovjek, i nije vidio
nikakvo zlo u razmetanju svojom moći. Izveo je javnu transformaciju u
Pragu, glavnom gradu Boema. Rezultat tog performansa je bio poziv da
izvede identični performans na dvoru Njemačkog Cara Maximiliana II-og,
koji mu je zbog njegovog prethodnog uspjeha dodjelio titulu Maršala
Boema. Sve je završilo Kelly-jevim utamničenjem od strane Cara, jer
Kelly nije bio u stanju proizvesti još praha kojim je izvodio
transformacije. Dee, pokušavajući da pomogne Kellyu, rekao je Caru da će
pomoći Kellyu da proizvede još praha, na što je Car oslobodio Kellya iz
tamnice. U svojim naporima da proizvedu još praha nisu uspjeli, na što
je Kelly lud od frustracije ubio Carevog čuvara koji je pazio da ovaj ne
zbriše, to je, normalno, rezultiralo ponovnim Kellyevim zatvaranjem. U
Zatvoru je napisao alkemijsku raspravu nazvanu “Kamen Mudraca”, koju je
poslao Caru obečavajući da će mu razotkriti tajnu praha ako ga pusti iz
zatvora. Car mu nije povjerovao. Na to je Kelly pokušao pobjeći iz
zatvora, ali je pri tom pokušaju jedino uspio slomiti obje svoje noge i
dva rebra. Zbog posljedica ovih ozljeda umro je 1597 g. A sada se
okrenimo Mističnoj Alkemiji. Njena operacija i formula je po svojoj
prirodi duhovna i psihološka. Slavni psiholog Carl Gustav Jung i dobro
poznati magičar Zlatne Zore Francis Israel Regardie, Alkemijske su
operacije interpretirali sa čisto psihološke točke gledišta. Jung piše
dobro poznatu knjigu pod imenom “Psihologija i Alkemija” (1953), a
Regardie prosvijetljuću knjigu pod imenom “Kamen Mudraca” (1938). Oba
ova autora su u svojim knjigama učinila evidentnom činjenicu, da
Alkemiju smatraju jedino psihološkom operacijom koja je posvećena
mističnom kraju. Jung je u potpunosti bio fasciniran Allkemijom, i veći
dio svoga života posvetio je istraživanju simbola i principa ovog
Umijeća. Regardie je bio Adept Alkemije, i iako je vidio Alkemiju kao
psiho-mistični proces inicijacije, ipak je razotkrio seksualne tajne
Alkemije u svojoj magičkoj knjizi “Drvo Života” (1932), ali te tajne su
razmatrane sa specifične magičke točke gledišta, po kojem je i taj
fizički aspekt Alkemije također posvećen spiritualnom cilju. Sa točke
gledišta Magičke Alkemije, Kamen Mudraca nije prah ili bilo koja druga
vrsta materijalnog objekta, nego je to prije spiritualni objekt,
bivajući simbolom Istinskog Jastva. Alkemičar Mističar, još zvan i
Filozof Alkemičar, ne teži da proizvede Kamen Mudraca kako bi proizveo
materijalno zlato Prirode, nego da stvori Božansko Zlato Duha.
Postignuće Kamena Mudraca, u ovom jedinstvenom slučaju, je postignuće
prosvijetljenja, koje je iluminacija aure Duše Prirode sa Božanskim
Svijetlom Sunca, i sa ovim čudom dolazi moć iluminacije svijeta koji je
Božansko Zlato Duha. Istočni Sistem Kundalini Yoge nudi nam osnovni
ključ za unutarnje operacije Mistične Alkemije. Kundalini Yoga se bavi
buđenjem različitih centara psihičke sile u Eteričnom Tijelu. Ovi centri
se nazivaju Čakrama. Teoretski postoji posebna čakra za svaki živac u
tijelu, ali nas u ovom slučaju zanima samo sedam glavnih čakri koje su
od vitalnog značaja u znanosti Kundalini Yoge. Ove čakre su simbolički
predstavljene sa sedam kotača koji su poredani uzduž kralježnice, i koje
Yogi pokušava pobuditi na kružno, kovitlajuće kretanje, kako bi probudio
njihove suptilne energije, i vitalizirao za svaku čakru specifični tip
svijesnosti, te ih povezao sa njihovim korespodentnim okultnim strujama
moći. To se postiže buđenjem primarne živčane struje poznate kao
Kundalini ili Zmijska Sila. Ta Zmija (Kundalini) je falički simbol,
predstavljajući kreativnu silu reprodukcije ili seksualnu energiju.
Kundalini je seksualna energija, libido ili Šakti (Moć) na Sanskritu. Uz
pomoć te seksualne moći čakre se transformiraju u adekvatne centre
kozmičkog zračenja, iluminirajući dušu, tijelo i um Yogija sa Božanskim
Svijetlom Sunca. Sedam čakri koje se još nazivaju Padme ili Lotusi, jesu
okultni centri psihičke energije u ljudskom tijelu. One zapravo nisu dio
ljudskog tijela, nego korespondiraju sa njegovim određenim dijelovima,
zbog toga ih i zovemo okultnima (tajnima). Čakre su tajni centri koji
generiraju Pranu i dio su onog što nazivamo Suptilnim ili Eteričnim
Tijelom. Te čakre se nalaze u izokrenutom i zatvorenom položaju sve dok
probuđena kundalini ne udari u njih i postavi ih u pravilan i otvoren
položaj. U tome događaju one su ubijene i transformirane, pročišćene i
posvećene. Temeljni dio treninga Magičara u Novom Redu Zlatne Zore je da
probudi Kundalini i obavi taj unutarnji rad na čakrama. Svaki ispravan
sistem inicijacije neophodno mora probuditi iskustvo svijesti ovih
centara barem do nekog stupnja, jer one predstavljaju istinsku
inicijaciju duše. Ova unutarnja inicijacijska operacija Yoge odvija se u
sedam koraka. Ovih sedam koraka korespondira sa određenim alkemijskim,
astrološkim i magičkim principima. Broj sedam je od velike važnosti u
hermetizmu. Primjetite da ima sedam slova u riječima Sulphur (sumpor),
Mercury (živa) i Vitriol, a te riječi su imena za tri alkemijska
Principa. Postoji također i sedam alkemijskih Metala koji su povezani sa
sedam tradicionalnih planeta Astrologije. I korespondirajući sa ovim, i
drugim, bitnim koncepcijama sedmerostrukosti, također postoji sedam
stupnjeva inicijacije u Novom Redu Zlatne Zore. Simbol Novog Reda Zlatne
Zore je Zlatni Križ (4) iznad kojeg se nalazi Bijeli Trokut (3), dajući
na taj način broj sedam. Taj simbol predstavlja Veliko Djelo Alkemije.
Identičan tom simbolu je alkemijski simbol za Sumpor, koji predstavlja
tajnu vatru Alkemije. Ova tajna vatra, koja je prva materija Velikog
Djela, je Kundalini ili Zmijska Snaga Yoge. Također, Križ predstavlja 4
stupnja: Zelator, Adeptus Minor, Adeptus Major i Adeptus Exemptus;
Bijeli Trokut predstavlja tri stupnja iznad Bezdana nazvana Magister
Templi, Magus i Ipsissimus. U alkemijskoj terminologiji Križ predstavlja
4 tzv. Aristotelova elementa nazvana Vatra, Voda, Zrak i Zemlja, a
Trokut predstavlja tri principa Trimaterijalizma nazvana Sumpor, Sol i
Merkurij. Križ nadalje predstavlja 4 elementarne čakre Yoge nazvane
Muladara, Svadistana, Manipura i Anahata, a Trokut predstavlja tri više
čakre nazvane Višudi, Ađna i Sahasrara. Muladara je korjenska čakra,
Svadistana je pupčana čakra, Manipura je čakra solarnog pleksusa,
Anahata je srčana čakra, Višudi je čakra vrata, Ađna je pinealna čakra,
i Sahasrara je krunska čakra. U alkemiji su ove čakre vezane uz sedam
metala nazvanih olovo, željezo, kositar, živa, bakar, srebro i zlato.
Ove čakre su također vezane uz sedam tradicionalnih planeta astrologije
nazvane Saturn, Mars, Jupiter, Merkur, Venera, Mjesec i Sunce. Sedam
planeta i sedam metala korespondiraju sa sedam čakri na sljedeći način:
Olovo i Saturn sa Muladarom, Željezo i Mars sa Svadistanom, Kositar i
Jupiter sa Manipurom, Živa i Merkur sa Anahatom (ili alternativno sa
Sahasrarom), Bakar i Venera sa Višudom, Srebro i Mjesec sa Ađnom, Zlato
i Sunce sa Sahasrarom (ili alternativno sa Anahatom). Od sedam čakri
samo je šest vidljivo unutarnjem oku yogija. Sahasrara, tzv. sedma čakra
je nevidljivi i neobjašnjivi centar koji ne može biti nazvan čakrom
samom po sebi. Upravo sa tom nevidljivom čakrom Yogi ili Magičar nastoji
da se ujedini. Jer ta tzv. čakra predstavlja Istinsko Jastvo Yogija ili
Magičara, koje je u Alkemiji, simbolizirano Kamenom Mudraca. Postoje
bezbrojni centri Prane u Suptilnom Tijelu koji se nazivaju Nadijima, i
uobičajeno ih definiramo kao živce. Prana je vitalna, kreativna energija
u prirodi koja animira i podržava sav život, i predstavlja suptilnu vezu
između vidljivog i nevidljivog. Nadiji su suptilni živčani kanali Prane.
Riječ Nadi je proizašla iz Sanskritskog korijena “nad” koji označava
kretanje. Različiti broj latica kod čakri predstavlja nadije. Prana se
miče ili cirkulira u nadijima, upravljana strujama Sunca i Mjeseca.
Pročišćavanje nadija je jedna od temeljnih vježbi Yoge. Postoje tri
temeljna nadija u Yogi. Nazivaju se Ida, Pingala i Sušumna. Od ova tri
nadija zadnji je najvažniji. Sušumna započinje u najnižoj čakri Muladara
(5 cm iznad anusa i 5 cm ispod penisa). Unutar Sušumne se nalazi još
jedan Nadi koji se zove Vajrini, koji u sebi sadrži još jedan Nadi koji
se zove Citrini. Najunutarnjiji dio Sušumne, Citrini, još se se zove i
Brahma Nadi. Zapravo to nije Nadi nego vivara, tj. šuplji prolaz.
Citrini inicira proces ili omogućava otvaranje vrata kroz koja Kundalini
može ući u Kula Margu ili Kraljevski Put prema Krunskoj Čakri. To se
naziva Brahma-Dvara. Dok Kundalini spava, ona položajem svojih ustiju
drži zatvoren ulaz u Sušumnu. To je slučaj sve dok se ne probudi u
Muladara čakri. Kada je Kundalini (Šakti) probuđena načinom primjerene
inicijacije, ona ulazi u Kraljevski Put u Sušumni i uzdiže se kroz nju
kako bi se ujedinila u orgazmu ekstaze sa njenim ljubavnikom Šivom koji
se nalazi skriven u Brahmarandhri (Sahasrara čakra). Prilikom svog
uzdizanja prema Brahmarandhri, Kundalini se probija sa moćnom strašću u
različite latice čakri, koje se, kao rezultatat tog čina, rascvjetavaju
u predivne i mirisne Lotuse Svijetlosti. Kada se Šakti spoji sa Šivom u
Sahasrari, tada sve čakre postaju jedno u jednom blagoslovljenom, vječno
cvijetajućem Vrhovnom Lotusu beskrajnih latica. Ida i Pingla, isto kao i
Sušumna, započinju u Muladara čakri i uspinju se do Ađna čakre, ali one
se, za razliku od Sušumne, uzdižu izmjenjujućim, zmijskim kretanjem. Ida
se nalazi lijevo u odnosu na Sušumnu, i njena je priroda lunarna i
ženska. Pingala se nalazi desno od Sušumne, i njena priroda je Solarna i
muška. Kada se Ida i Pingala sretnu u Ađna čakri, tada uđu u Sušumnu i
stvore trostruki čvor, u tome trenutku su one opet razdvojene, tj,
anihilirane. Zapravo one se “prazne” od svoje prane koja se onda uzdiže
kroz Sušumnu i prodire u, i zapaljuje, Sahasrara čakru, omogućavajući
ekstatični, orgazmični zagrljaj Šakti i Šive, koji predstavlja, što već
vjerojatno pogađate, najveću pobjedu u Kundalini Yogi. U Znanosti
Alkemije sedam čakri je povezano sa sedam planetarnih metala; Ida,
Sušumna i Pingala su vezane sa tri alkemijska Principa nazvana Merkurij,
Sumpor i Sol; Kundalini je vezana uz AZOTH, TAJNU VATRU Alkemije koja je
Osnovna Tvar sa kojom se izvodi Kalorična Operacija Sunca. Ova Tajna
Vatra ili Azoth Mudraca, je Zmijska Sila koja pretvara osnovne metale u
Savršeno Zlato Sunca. Azoth je također i ime za Kamen Mudraca, i to nam
daje ključ o samoj prirodi Tajne Vatre. U Šestom Ključu Exodusa je
napisano: “Naš Kamen je Astralna Vatra koja je kompatibilna sa Vatrom
Prirode, i koja se, isto kao i Salamander koji prihvaća svoje rođenje,
hrani i razvija u Elementarnoj Vatri, sa kojom je geometrijski
proporcionalna.” Azoth je ime Velike Tajne osmišljene od strane Eliphasa
Levia, koju on još naziva i Velikim Magičkim Nosiocem i o kojoj piše: “
Taj Nosioc, sakriven od strane drevnih filozofa pod imenom Prva Materija,
označava oblike prilagodljive supstance, i mi zaista možemo njenom
primjenom postići transformaciju metala kao i Univerzalni Lijek. To nije
hipoteza, to je znanstvena činjenica koja je već postignuta i nedvojbeno
demonstrirana.” Basil Valentine, Njemački redovnik Reda Svetog Benedikta
iz 15. stoljeća, upotrebljava riječ Azoth da označi Tajnu Vatru, koja
nije obična vatra Prirode, već Unutarnja Tajna Vatra Duha koja ne može
biti viđena fizičkim očima. Paradoksalnim jezikom naziva je Vodenom
Vatrom i Vatrenom Vodom. To je Univerzalna Sperma Kreacije, Sjeme Šive,
Sjeme u Metalima, Prvotna Tvar (Primus Agens), još zvana Djevičanskim
Mlijekom i Vodom Mudrosti. To je Alkahest Paracelsusa, slavnog Nijemca
rođenog u Švicarskoj, Alkemičara, Rozenkrojcera i fizičara iz 16. st. To
je Vatra Voda, Paklena Voda Johanna Baptista van Helmonta, koja
pročišćuje i razgrađuje metale, i koju on opisuje kao sol. Levi je
definira kao Fluidno i Živo Zlato Alkemije. Naziv Merkurij Filozofa daje
Roger Bacon, slavni Alkemičar iz 13. st. koji kaže: ” Mogu i na Morima
izvršiti pretvorbu, tamo gdje ima dovoljno Merkurija.” Tajna Vatra je
muška i ženska, solarna i lunarna, po prirodi vatrena i vodena. Još se
naziva i Tajnom Vodom i simbolički je predstavljena Velikim Morem.
Rečeno je: “Kemičari koriste vatru za gorenje, mi koristimo vodu.” Tajni
Element ima dvostruku prirodu, to je suha vrućina u kombinaciji sa
vlažnom toplinom. Prvi pravi zadatak Alkemičara je da otkrije ovaj
Vatra-Voda Element. Zato se i naziva Prvom Tvari našeg rada. Uostalom,
to nije samo Prva, nego i Zadnja Tvar našeg rada. Zbog toga Eliphas Levi
to naziva “ dovoljnim i krajnjim principom Velikog Djela.” Također
primjetite da je riječ AZOTH sastavljena od prvog i zadnjeg slova
Kabalističkog Alfabeta, tj. od Aleph i Thau. To je zbog toga jer
predstavlja Početak i Kraj Našeg Kraljevskog Umijeća. Da bi
transformirao osnovne metale u Savršeno Zlato Prirode ili, drugim
riječima, da bi otvorio i transformirao čakre, Alkemičar mora sam za
sebe otkriti Tajnu Vatru Alkemije, Azoth Mudraca, Zmijsku Silu Kundalini
Yoge, koja je Velika Arkana sama po sebi. Nitko nikome ne može
razotkriti misteriju ove Tajne Vatre, nju mora otkriti svatko sam za
sebe. Samo sa ovom Tajnom Vatrom može Alkemičar pročistiti sedam metala
i iz njih ekstrahirati tri principa alkemije koji se zovu Sumpor, Sol i
Merkurij. Tajna Vatra alkemije se ponekad naziva Merkurij, ponekad
Sumpor, a ponekad Sol. Ovo izgleda kao sljepa ulica, ali i kao mogući
ključ za razumjevanje prirode Azotha. To omogućava definiranje njegove
temeljne prirode, koja je trostruka. Azoth unutar sebe sadrži tri
principa Sumpor, Sol i Merkurij, koji nisu kemijski elementi tih imena,
već prije tri tipa operacije Jedne Stvari. Zavisno od konteksta njegove
prirode i primjene, ovoj tajnoj vatri može biti dano ime bilo kojeg od
ova tri principa. Alkemičar Raymond Lully (1229-1315) navodi sljedeće: “
Da bi proizveli zlato, prvo moramo imati i zlato i merkurij.” Tome
nadodaje sljedeće : “ Što se tiče merkurija, ja razumijem da mineralni
duh koji je toliko profinjen i pročišćen, pozlaćuje sjeme zlata, i
posrebruje sjeme srebra.” Eliphas Levi komentirajući to, kaže: “ Bez
sumnje, on ovdje priča o OD ili Astralnoj Svijetlosti. Sol i Sumpor su
korisni u radu samo za pripravu Merkurija, i prvenstveno sa Merkurijem
Magnetska Tvar mora biti asimilirana ako je ostvarena.” OD Levija ili
astralna svijetlost je Tajna Vatra, koja je Osnovna Tvar Našeg
Veličanstvenog Djela, i koja kada se kombinira sa zlatom stvara još
zlata. U ozračju toga ustrajno prisluhnimo iluminirajućim riječima
Philalethesa: ” U spajanju u zlato, koje je tijelo i muški element našeg
Djela, druga sperma je potrebna, koja je duh, duša ili žensko. Ovaj
element je fluidni Merkurij, izgleda kao obična živa ali je čišći i
suptilniji. “ Merkurij koji je ovdje poistovjećen sa Tajnom Vatrom, nije
onaj Merkurij o kome govorimo kao o jednom od tri alkemijska principa.
To je prije Filozofski Merkurij (Philosophical Mercury), dok se Merkurij
Trimaterijalizma naziva Merkurij Filozofa (Philosophers’ Mercury) ili
Živa. Jedina sličnost između ova dva merkurija, je apsolutno pomanjkanje
ikakve njihove veze sa kemijskim elementom Merkurijem. To su sasvim
različite supstance, iako se često, čemu smo upravo sada bili svjedoci,
riječ Merkurij koristi u općem smislu, čak i za označavanje samog
Filozofskog Merkurija. Filozofski Merkurij je Sol ili Sumporni Merkurij
koji je ekstrahiran iz prve Tvari uspješnom primjenom Tajne Vatre.
Eliphas Levi o tome piše: “ Znati kako ekstrahirati iz svih tvari Sol
koja je sakrivena u njima, znači posjedovati tajnu Kamena.” Po ovome se
može predpostaviti da je Sol koja je ekstrahirana iz Prve Tvari dualna
po svojoj prirodi, tj. da je sinteza Merkurija i Sumpora. Grčko slovo
Ipsilon (Y) predstavlja ovu dualnu prirodu Soli, svojim oblikom izgleda
kao da je podijeljeno u dvije grane koje izviru iz jednog korijena.
Dvije grane simboliziraju Sumpor i Merkurij, dok korijen simbolizira
Sol. U simbolizmu bojama, jedna grana je crvena dok je druga bijela,
korijen je crn. Sol je temelj ili korijen ovog rada, i ono je sredstvo
putem kojeg se Sumpor ujedinjuje sa Merkurijem Filozofa. Levi nas
obavještava: “ Sve što je materijalno u sebi sadrži Sol, i sva Sol može
biti pretvorena u čisto zlato kombiniranom akcijom Sumpora i Merkurija.
Zosimos iz Panopolisa, slavni Alkemičar koji je živio u 4. st. kaže: “
Naše zlato koje posjeduje željenu kvalitetu može pretvoriti zlato i
njegovu nijansu boje u čisto zlato. U ovome leži velika misterija – da
kvaliteta postaje zlato, i da ona tako “ozlaćena” kasnije stvara novo
zlato.” Što je ovo zlato koje moramo imati da bi stvorili više zlata? U
knjizi “Rosarium Philosophorum” (1550) napisanoj od anonimnog autora
rečeno je: “ Aurum nostrum non est aurum vulgi.” (Naše zlato nije obično
zlato.) Roger Bacon nas obavještava: “ Zlato je savršena supstanca,
sastavljena od Merkurija čistog, homogenog, briljantanog, crvenog; i od
jednako čistog, stabilnog, crvenog sumpora koji je nezapaljiv. Zlato je
savršenstvo.” Slavni Geber (Jabir ibn Hayyan), Islamski Alkemičar i Sufi
iz 8. st., je bio taj koji je predpostavio da su svi minerali
sastavljeni od Sumpora i Merkurija. Nakon njega dolazi Al-Razi, još
jedan Islamski Alkemičar, koji je predpostavio postojanje trećeg
elementalnog sastojka. Eliphas Levi je predpostavio da ta tri alkemijska
elementa, kada se nalaze u naizmjeničnom fiksnom i nepostojanom stanju,
tvore Azoth Mudraca. Paracelzus je rekao da sve što postoji u Prirodi je
sastavljeno od ta tri elementa. U Kabali su ta tri elementa OD, OB i
AOUR, i predstavljaju tri tipa operacije Jedne Stvari – aktivne, pasivne
i uravnotežene – i predstavljene su na Hermesovom Kaducejusu sa
blizanačkim zmijama, i sa centralnim štapom i kuglom u sredini oko kojih
se te zmije naizmjence isprepliću. Dakle, po tome je Sol sinteza Sumpora
i Merkurija, koji se još nazivaju Zlato i Srebro, Sunce i Mjesec, Vatra
i Voda. Sedam metala je formirano iz kombinacije Sumpora i Merkurija u
Soli Metala, i razlika među metalima se temelji na omjeru ova dva
principa u njihovoj kompoziciji. Merkurij je izvana Merkurij a iznutra
Sumpor, dok je Sumpor izvana Sumpor a iznutra Merkurij. Svaki od tri
principa je dualan po svojoj prirodi, i zbog toga su svi slični u svojoj
izvornoj kompoziciji. Zbog toga posjedovanje znanja o prirodi i primjeni
jednog od ovih principa, automatski znači posjedovanje znanja o upotrebi
i primjeni sva tri principa. Zbog toga smo podučeni da otkrijemo i
ekstrahiramo Sol iz metala, i kroz to postajemo sposobni da ekstrahiramo
Sumpor i Merkurij iz te iste Soli. Ova Sol je kao tajno sjeme ili sperma
koja u sebi sadrži druga dva principa. Takva je Prva Tvar Našeg
Veličanstvenog Djela, koja je priprava za profinjenu izmjenu elemenata
koja ustanovljava postignuće Velikog Djela. Kao što Arnold Villa Nova,
Alkemičar iz 13.st. kaze: “ Zamjeni elemente i imati češ ono što za čime
žudiš.” U Zlatnoj Raspravi Hermesa Trismegistosa piše: “ U brazdama
metala je sakriven drevni Kamen koji je predivne boje i uzvišenog uma
poput otvorenog mora.” Brazde ili pećine metala mogu biti povezane sa
čakrama Yoge. Izlučevina Kamena iz brazda metala je u Kundalini Yogi
izlučivanje Prane iz čakri, koje je postignuto djelovanjem Kundalini
koja je naša Tajna Vatra. Ovaj kamen, ili Nebeska Sol, je simboliziran
kockom sačinjenom od 6 kvadrata. Takav je Križ sastavljen od 6 kvadrata
koji predstavlja Rozenkrojcerski Križ sa Ružom u svojem centru. Ruža je
sakrivena u centru kocke ili podjeljenog križa; i predstavlja samu
Veliku Tajnu. Otvaranjem kocke je ova Velika Tajna otkrivena. Pozivajući
se na tu spoznaju, sjetimo se da kamen u sebi sadrži Sumpor i Merkurij,
i da je istovremeno produkt Sumpora i Merkurija. Ruža koja se nalazi u
Centru Kocke je Tajna koja je nastala ujedinjenjem Sumpora i Merkurija.
Da bi rastvorili kocku, tj. da bi je izlučili iz metala, i da bi
proizveli ružu na križu, moramo izlučiti Sumpor i Merkur iz metala.
Jezikom Kundalini yoge, rastvaranje kocke u šestodjelni križ je
identično otvaranju čakre uz pomoć Kundalini, koja iz čakre izvlači
pranu koja u sebi sadrži struje Sunca i Mjeseca. Sa stanovišta Jungove
Psihologije, Sumpor i Merkurij predstavljaju Animusa i Animu. Animus je
Sumpor ili vatreni muški princip Sunca, dok je Anima Merkurij ili vodeni
ženski princip Mjeseca. Baš kao što je Sumpor izvana Sumpor a iznutra
Merkurij, i kao što je Merkurij izvana Merkurij a iznutra Sumpor, tako
je i Animus Duša Žene i Anima Duša Muškarca. I kao što je Anima
nesvjesna u Muškarca i Animus nesvjestan u Žene, tako je i Merkurij
sakriven u Sumporu, i Sumpor sakriven u Merkuriju. Sumpor i Merkurij su
u Orijentalnoj Filozofiji Yin i Yang. U simbolu Yina i Yanga se vidi da
Yang sadrži Yin, i da Yin sadrži Yang. Dijete međuigre Yina i Yanga, a
također i izvor njihove uravnotežene aktivnosti, je Tao. Ovaj Tao koji
je Sol u Metalima također je i Kamen Mudraca, koji je postignut
izlučivanjem Soli iz Metala, i iz ove Soli mi izlučujemo Sumpor i
Merkurij kako bi ih ponovo ujedinili u Hermetičkoj Posudi. U psihološkim
terminima to predstavlja uspostavljanje ravnoteže između dva ekstrema
svijesti, ili dva aspekta Psihe, koja, drugačije rečeno, predstavljaju
kultiviranje harmonije između dvije cerebralne hemisfere mozga, koje su
Sumpor i Merkurij našeg živčanog sistema. Pozabavimo se sada malo
poviješću razvoja teorije o tzv. Aristotelovim Elementima koja igra tako
važnu ulogu u Filozofiji Alkemije. Ova teorije započinje svoj život sa
Grčkim Filozofom Talesom (640-546 g. prije Krista), koji predpostavlja
da su sve stvari sastavljene od jednog elementa, za kojeg on tvrdi da je
Voda. Anaximines (560-500 g. prije Krista) Talesov suvremenik, slaže se
sa teorijom, ali predpostavlja da je izvorni element Zrak. Heraclitus
(536-470g. prije Krista) predpostavlja da je taj element Vatra.
Empedocles (490-430g. prije Krista) predpostavlja da se tu radi o većem
broju elemenata, i Vodi, Zraku i Vatri dodaje još jedan element kojeg
naziva Zemlja. Njih proglašava osnovnim elementima Univerzuma. Platon
(428-348g. prije Krista) predlaže još jedan element za kojeg tvrdi da je
istinski Osnovni Element iz kojeg su sačinjena ostala četiri. Taj peti
Element Aristotel naziva Hule. Platon predpostavlja da je Hule osnovna
materija Univerzuma zajedno sa četiri osnovna svojstva vrućeg, hladnog,
vlažnog i suhog, i da je kombinacija ovih svojstava u parovima ono što
stvara četiri elementa. Vatra je suha i vruća, Voda je hladna i vlažna,
Zrak je vruć i vlažan, Zemlja je suha i hladna. Aristotel kasnije
predlaže drugi peti element, Quintesencu ili Eter, za kojeg tvrdi da je
sličan vatri. Teorija da se sve stvari sastoje od ovih osnovnih
elemenata ostaje neuzdrmana sve do 17-og st. kada Robert Boyle 1881 g.
izdaje “Skeptičnog Kemičara”, u kojem izlaže kritičku analizu
Aristotelove teorije elemenata. Sa stanovišta današnje moderne znanosti,
ova teorija naših predaka je prošlo svršeno vrijeme. Ali sa stanovišta
Hermetizma ta teorija je još uvijek koristan alat za upotrebu u
operacijama Velikog Djela, pogotovo u ogranku Hermetizma koji se zove
Alkemija. To je, kao što ćemo vidjeti, nadasve praktična točka gledišta,
pomoću koje se potvrđuje ova drevna teorija, primjenjena na novo
značenje u radovima Mistične Alkemije, pošto su u ovom ogranku
Hermetizma tzv. Aristotelovi elementi interpretirani u drugačijem
svijetlu nego u onom drevne znanosti; iako je teorija ovih elemenata još
uvijek predstavljena na sličan način kao što je to bilo učinjeno od
strane naših Starih. Zanemarimo sada sav kritcizam moderne znanosti
koji se odnosi na ovu teoriju, i neka svatko od nas sam za sebe
procijeni da li ova drevna teorija ima ikakvu vrijednost kada se
primjeni na problematiku Velikog Djela. Elementi ove teorije, kao što su
predlozeni u Hermetizmu, nisu oni elementi za koje su naši Stari
smatrali da sačinjavaju Univerzum, prije ih mozemo okarakterizirati kao
iskustvene principe koji igraju značajnu ulogu u uspostavljanju
postojanja naših života. Interpretirajmo stoga ovu teoriju u
iluminacijskom svijetlu metafore, ne koristeći se njome u literalnom
smislu dok se bavimo praktičnim primjenama Mistične Alkemije. Sa
stanovišta Seksualne Alkemije Veliko Djelo je stvaranje Kamena Filozofa
vještom primjenom seksualnog čina između muškarca i žene. U ovom
materijalnom obliku Alkemije jednostavna izreka sadrži istinu:”Za tango
je potrebno dvoje!” Ovo uspostavlja temelje Seksualne Alkemije, koju
nazivamo Našim Majstorskim Djelom i Radom Herkulesa, ali najčešće Misom
Svetog Duha. Cijela tajna ovog Magnum Opusa je simbolizirana
Ujedinjenjem Rozenkrojcerske Ruže i Križa. Taj simbol je identičan sa
simbolom za Veneru, koji je prilagodba Egipatskog Ankha, koji u sebi
kombinira simbole Križa i Kruga. Križ predstavlja Muški Princip, a Krug
ili Ruža Ženski Princip. Formula ovog Velikog Djela je nadalje
predstavljena simbolom Heksagrama. Ovaj drevni simbol Istočnog porijekla
sastoji se od dva međusobno isprepletena trokuta simbolizirajući na taj
način Jedinstvo Vatre i Vode, Phallosa i Kteis. Uzdignuti trokut je
Phallos, dok je izokrenuti trokut Kteis. Ova dva trokuta ujedinjeni u
jednostavnu figuru simboliziraju Dijete Phallosa i Kteisa, kojeg mi
zovemo Našim Filozofskim Lapisom, Kamenom Filozofa. Heksagram je
geometrijski simbol Kamena Filozofa, također nazvanog Lapis Merkurius,
Kamen Merkurija. To je simbol onoga što nazivamo “Misterijom nad
Misterijama” i “Tajnom nad Tajnama”, koja je također simbolizirana
Hermetičkim Androginom ili Hermafroditom koji je Merkurij Mudraca. Vatra
i Voda ujedinjeni proizvode element Zraka koji je simbol Merkurija
Mudraca, ili Merkurija koji je proizveden Tajnim Ujedinjenjem Sumpora i
Soli. Takva je formula Ruže i Križa, koja je centralna misterija
Istinskih Rozenkrojcera, i pravilnom primjenom ove magičke formule
možemo postići Veliko Djelo i pretvoriti osnovne metale u Savršeno Zlato
Sunca. U simbolizmu Ružinog Križa, Ruža je sinonim za Mjesec, a Križ je
sinonim za Sunce. Adept Seksualne Alkemije je onaj koji postiže Veliko
Djelo ujedinjenja Ruže i Križa, ili Sunca i Mjeseca da proizvede Kamen
Filozofa, Eliksir Života i Medicinu Metala. Još jedan važan simbol
Seksualne Alkemije je Trokut okrunjen Križem. Eliphas Levi piše: ”
Trokut okrunjen križem u Alkemiji predstavlja kraj i savršenstvo Velikog
Djela.” U Ceremoniji Neofita Novog Reda Zlatne Zore Teleme to se
kandidatu i kaže: ” Križ na vrhu Trokuta ima mnoga specijalna značenja.
Ali u osnovi on predstavlja Kamen Mudraca, Medicinu Metala i Eliksir
Života, koji je objekt Velikog Djela, i koncentrat suštine Znanja Tajnog
Svetišta našeg Svetog Reda. Ovaj Kamen Mudraca je Tajna nad Tajnama,
Velika Arkana Svetih Misterija. Pomoću njegove moći sva čuda mogu biti
postignuta. Pomoću njegove moći Adepti Magike mogu postići vječnu
mladost, savršenu radost, i istinsko bogatstvo. Ali najviše od svega vam
može pomoći u postignuću Znanja i Razgovora sa Vašim Svetim Anđelom
Čuvarom i u izvršenju vaše Istinske Volje.” U dostojno izgrađenom Hramu
Inicijacije u Telemitskom Redu Zlatne Zore, Sunce (Hadit), Mjesec (Nuit),
i Dijete njihovog Mističkog jedinstva (Ra-Hoor- Khuit), predstavljeni su
sa tri Oficira Hrama koji se zovu Kraljevski Princ, Kraljevska Princeza
i Vrlo Poštovani Hijerofant. Princ je Sunce, Princeza Mjesec, Hijerofant
je Dijete Njihovog Svetog Ujedinjenja. U svim Inicijacijskim Ritualima
Novog Reda Zlatne Zore, Veliko Djelo je utisnuto u svijest Kandidata sa
ova tri osnovna Oficira, koji također predstavljaju tri principa Sumpor,
Sol i Merkurij. U ritualu Neofita Reda Zlatne Zore Teleme od strane
Kraljevskog Princa biva proglašeno . “ Ja sam Kraljevski Princ Sunca
koji stoji pored Neofita kako bi simbolizirao njegovo/njeno muško jastvo,
Silu Svjetlosti u akciji njegove/njene duše, i ja sam Tajni Plamen koji
se nalazi u srcu ovog Neofita, vječno svjetlo - plamteći kako bi njega/nju
ispunio životom, ljepotom i Vječnom Mudrošću. “ Od strane Kraljevske
Princeze u istoj Ceremoniji je proglašeno: “ Ja sam Kraljevska Princeza
Mjeseca koji stoji pored Neofita kako bi simbolizirala njegovo/njeno
žensko jastvo, silu tame u duši prirode, i ja sam tajna aspiracija duše
ovog Neofita, vječno težeći da ispuni njega/nju sa ljubavlju i
blagoslovom vječnog razumjevanja. Vrlo Cijenjeni Hijerofant u istoj
ceremoniji poslije njih proglašava: “U tebi su vječno, o Neofite,
Kraljevske Sile Sunca i Mjeseca, i u tebi vječno one traže jedinstvo,
zbog toga bez tog jedinstva nema istinskog uravnoteženja u duši. Trebaš
dobro poznavati i ujediniti ove dvije Sile unutar sebe, kako bi mogao
izbjeći patnju i postići istinsku harmoniju svoga bića.” I još: “ Neka
se Sunce i Mjesec ujedine, i neka izrode Hermafrodita! Neka se Dijete
rodi iz ovog Svetog Ujedinjenja. I Lo! To će biti Kamen Mudraca i
Medicina Metala, i izvesti će Veliko Djelo Mudraca, i postići će Vrhovno
Postignuće Adepata Svjetlosti.”
Ljubav je Zakon,
Ljubav pod Voljom.
|
LA
AL |